pátek 3. dubna 2015

Velikonoce 2015 - ve znamení zajíců


Letošní papírové přípravy na Velikonoce se nesly především ve znamení zajíců. Výseky jsem bohatě zásobena Jitkou - Výtvarné zážitky. Shlédla jsem se v polských zdobených přáníčkách. Neumím zdobit jako polské tvořilky, ale barevností mi rozhodně inspirací byly. Přiznávám se a nestydím se za to. Ráda zkouším to, co se mi jinde líbí. Tak se učím. A já se učit chci.

Toto přání vzniklo do soutěže 3D. Umístila jsem se s ním na krásném druhém místě a už má svoji majitelku. Gábinina kočička má přáníčko moc ráda. Packou šťouchá do zajíčka a olizuje pírko. :-D


Na tomto přání jsem využila nový výsek hnědé větvičky. Zajíčka i pírko jsem zvýraznila hnědou razítkovací barvou a kytičky obarvila do žluta. Středy kytiček jsou svorky.



Přáníčko s vajíčkem je barevností inspirované Agniezskou. Ona cardmaking povýšila na umění. Hnědá svorka mi přišla z Číny. Letos je to asi jediné přání bez zajíce. :-)



Tohle je přání, které jsem konzultovala s Jitkou. Původně bylo bez lístku a kamínků a nemělo šmrnc.




Ovály, ovály, ovály. A kolečka, ale taky ovály. Miluju je. Lístečky u kytiček jsou (pšt!) výseky cesmíny z raznice, kterou jsem dostala od dcerky k Vánocům. Používám ji celý rok a byl to super dárek.




Mám moc ráda shluky. Od Jitky jsem dostala výsek zeleného vajíčka a pojala jsem ho jako základ pro shluk výseků a kytičky. Mám ráda, když se mi podaří zaplnit prostor, ale stále bojuji s minimalistou uvnitř sebe. Naučila jsem se ale pár věcí: střed kytičky jako knoflík se šňůrkou, šňůrka pod kytičkou (někdy ještě mašlička), otisk razítka na vajíčku, který je sotva vidět, ale přesto to tam přidá další zajímavý detail. Z krásného kolečka dát jenom část tak, abych zachovala tvar vajíčka. Zdůraznění krajů inkoustovou barvou.




No a tohle! :-D Tihle zajíci, modrý, červený a zelený, to je pro mě - realistku - prostě výzva. Když jsem je viděla, vyhecovala jsem sama sebe, že z nich udělám přání. Není to žádné umělecké dílo, ale úkol je splněn. Všichni 3 zajíci jsou na přání.



Jinak je za oknem bílo a jsou toho plné zprávy a noviny, ale pro mě to tak neobvyklé není. Jako dítě tohle pamatuju. Příroda nám ukazuje, jak jsme proti ní mrňaví. Kdy to dojde i nám?

Děkuji za nakouknutí,
IlonaK2

2 komentáře:

  1. Ilčo, Tvá přáníčka jsou naprosto úžasná :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ilono, moc se mi Tvoje přáníčka líbí. Díky za báječné popisy. Koukám, že se mám pořád co učit! :-)

    OdpovědětVymazat